top of page
  • Avner

משחקי הפוקר השונים, מה ההבדל ביניהם?

ההבדלים בין סוגי הפוקר השונים


פוקר הוא משחק קלפים שבו השחקנים מנסים להרכיב את היד הטובה ביותר מחמש קלפים, או לשכנע את היריבים שלהם לוותר על המשחק. ישנם רבים סוגי פוקר שונים, אבל אנחנו נדבר על שלושה מהם: Texas Hold’em, Omaha ו-Seven Card Stud.


Texas Hold’em


טקסס הולדם הוא הסוג הנפוץ ביותר של פוקר, והוא משחק במשחקי מזומנים, טורנירים ואירועי World Series of Poker. ב-Texas Hold’em, כל שחקן מקבל שני קלפים ליד בלבד (נקראים hole cards), וחמש קלפים משותפים לכולם (נקראים community cards) מוצבים במרכז השולחן. המשחק מתחלק לארבעה סבבי התערבויות: pre-flop, flop, turn ו-river. בכל סבב, השחקנים יכולים להתאים, להעלות או לוותר. המנצח הוא השחקן שמרכיב את היד החזקה ביותר מחמשת הקלפים שלו, או שמשאיר את כל השחקנים אחרים לוותר.


Omaha


אומהה הוא סוג אחר של פוקר, שדומה ל-Texas Hold’em, אבל עם מספר שינויים. ב-Omaha, כל שחקן מקבל ארבעה קלפים שלו (hole cards), וארבעה סבבי התערבויות: pre-flop, flop, turn and river. ההבדל העיקרי ב-Omaha הוא שהשחקנים חייבים להשתמש בשני מארבעת ה- hole cards שלהם, ו- בשלושה מחמשת ה- community cards, להרכיב את ה- five-card hand. לא יתאמו hole cards או community cards אחרים. Omaha הוא משחק שמייצר יותר אי-וודאות מ-Texas Hold’em, מאחר שהשחקנים יש להם יותר אופציות להרכיב את ה- five-card hand.


הערה : באומהה סטנדרטי השחקן מקבל ליד 4 קלפים (hole cards) . אך יש גם משחקי אומהה שבהם כל שחקן מקבל ליד 5 או 6 קלפים. לרוב נראה את המשחקים האלה כ PLO \ PLO5 \ PLO6 בהתאמה באתרי הפוקר השונים


Seven Card Stud


סבן קארד סטאד הוא סוג ישני של פוקר, שהתאמד לאחר Texas Hold’em. ב-Seven Card Stud, אין community cards. במקומו, כל שחקן מקבל שבעה קלפים במהלך המשחק, אבל רק חמשת הטובים ביותר מהם משמשים להרכיב את ה- five-card hand. המשחק מתחלק לחמישה סבבי התערבויות: third street, fourth street, fifth street, sixth street ו-seventh street. בכל סבב, השחקנים יכולים להתאים, להעלות או לוותר. המנצח הוא השחקן שמרכיב את היד החזקה ביותר מחמשת ה- five-card hand שלו, או שמשאיר את כל השחקנים אחרים לוותר.


סוגי טורנירים שונים - GGPOKER \ 7XL

בואו נלמד כמה הבדלים בין הטורנירים שנוכל למצוא ב7XL ועוד כמה מונחים חשובים מהעולם הזה :


7 אקסל הוא אתר פוקר מקוון שמציע מגוון רחב של טורנירים לשחקנים בכל הרמות וההעדפות. חלק מסוגי הטורנירים השונים ב-GGPOKER הם:

  • טורנירים מובטחים - טורנירים שיש להם מאגר פרסים מובטח, שאינו תלוי במספר השחקנים המשתתפים. אם המאגר המובטח גבוה מהרכישה הכוללת, אתה יכול להנות מערך פרס גדול יותר בעלות נמוכה יותר.


  • פריזאאוט \ Freezeout- טורנירים שאין בהם אפשרות לרכישה מחדש או להשתתפות מאוחרת. אתה מתחיל עם ערימת שבבי טורניר מוגדרת, ואתה משחק עד שאתה מנצח או שאתה מאבד את כל הצ'יפים שלך.


  • באונטי הדרגתי \ Progressive Bounty - טורנירים שבהם אתה משלם באונטי (מעמד) בנוסף לרכישה. באונטי הוא סכום שאתה משלם לשחקני המשחק, או שאתה מרוויח את השחקני המשחק, או שאתה מרוויח את השחקני המשחק. ב-Progressive Bounty, באונטי של השחקנים עולה באופן הדרגתי.

הערה : לאחרונה גם זירת הפוקר המפורסמת PPPoker הכניסה את המיסטרי באונטי לרשימת המשחקים שלה . נכון להיום באקסל הוא סוג הטורניר המבוקש ביותר וזו מהסיבה שהוא מוסיף אלמנט גדול מאוד של מזל למשחק ומושך שחקנים שמחפשים את הריגוש . ולכן ניתן לומר ש"מהמרים" יעדיפו לשחק את הטורניר הזה כי הוא נותן יותר ריגוש מכל טורניר אחר.


  • מיסטרי באונטי \ Mystery Bounty - הוא סוג של טורניר פוקר שבו הסכום שאתה מרוויח על כל הדחה של שחקן אחר הוא אקראי ומוסתר. אתה לא יודע את הערך של הבאונטי של השחקנים האחרים, עד שאתה מדיח אותם מהמשחק. זה מוסיף רמת הפתעה ומתח למשחק, כי אתה יכול לזכות בפרסים גדולים במיוחד בהדחה אחת. בחלק מהטורנירים, הבאונטי המסתורי מתחיל רק אחרי שהמשחק מגיע לשלב ה-ITM (in the money), כלומר לשלב שבו השחקנים מבטיחים לעצמם את הכניסה לכסף. באחרים, המיסטרי מתחיל ישר מתחילת המשחק או מסוף ההרשמה המאוחרת


  • ריביי \ REBUY- טורנירים שבהם אתה יכול לרכוש צ'יפים נוספים לטורניר או להשתתפות מאוחרת - טורנירים שבהם אתה יכול להצטרף למשחק אחרי שהוא התחיל, עד לנקודה מסוימת שנקראת late registration. זה מאפשר לך להיכנס למשחק גם אם אתה מאחר, או לנסות שוב אם אתה מאבד את הצ'יפים שלך במהרה.


  • טורבו \ Turbo- טורנירים שבהם הבליינדים והאנטה (ANTE) עולים מהר יותר בכל זמן קצוב. זה מאיץ את המשחק ומחייב מהלכים מהירים ואגרסיביים. לרוב מתאים לשחקנים מתחילים שלא יכולים "להדביק" טורנירים ארוכים ומעייפים של 5 שעות ומעלה.


  • טורניר לווין \ סאטלייט \ SAT \ Satellite- טורנירים שבהם אתה יכול לזכות במקומות לטורנירים גדולים יותר, במקום בכסף. זה מאפשר לך לשחק במשחקי פוקר בעלי ערך גבוה בעלות נמוכה. לעתים מוגרלים בטורניר כזה מספר קצוב של כרטיסים לMAIN EVENT או טורניר גדול יותר , ושאר הזוכים מקבלים פרס כספי או צ'יפים במקום. בדרך כלל בטורנירים מהסוג הזה על כל X שחקנים שנרשמים לטורניר לווין מוגרל כרטיס אחד . (לדוגמא - התנאי יכול להיות שעל כל 10 כניסות לטורניר לווין יוגרל כרטיס אחד לטורניר גדול יותר.


סיכום

במאמר זה, אנחנו למדנו על שלושה סוגי פוקר שונים: Texas Hold’em, Omaha ו-Seven Card Stud. אנחנו ראינו את החוקים, ההבדלים והאסטרטגיות של כל משחק. אנחנו מקווים שנהנת מהמאמר, ושאתה מוכן לנסות את המשחקים בעצמך!

137 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page